به چه علت نوزاد هنگام شیرخوردن بیقراری می‌کند؟

دلیل بیقراری کردن های نوزاد حین شیر خوردن چیست؟

هنگامی که نوزادی از شیر مادر تغذیه می‌کند، هم از نظر جسمی تکامل پیدا می‌کند و هم از نظر روحی و روانی. ارتباط پوست به پوست مادر و نوزاد، باعث ایجاد ارتباطی عمیق بین آنها می‌شود که سالیان سال باقی خواهد ماند.

گاهی ممکن است هنگام شیر خوردن، نوزاد بیقراری کند. در این حالت نوزاد نگران، آشفته و نا آرام می‌شود که این حالت در نوزاد با گریه و تکان‌های شدید بدن، تکان دادن سر و امتناع از ادامه شیرخوردن همراه است. بروز این وضعیت با قطع شدن زودهنگام شیردهی همراه است و به همین دلیل ممکن است باعث نگرانی والدین شود.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر با علل، عوامل موثر و کنترل بیقراری نوزاد به هنگام شیرخوردن آشنا شوید. 

 

علل بیقراری نوزاد به هنگام شیر خوردن

* مشکلاتی که مانع شیرخوردن نوزاد می‌شوند: عواملی همچون زخم و التهاب پستا مادر یا زخم در دهان نوزاد، باعث ناراحتی و درد نوزاد به هنگام شیر خوردن شده و او را بیقرار می‌کند. این مشکلات می‌تواند از خشکی و ترک خوردگی پوست پستان مادر بروز پیدا کند. 

 

* عدم توانایی نوزاد در خوردن شیر و گرفتن پستان مادر

 

مقاله پیشنهادی ما در این بخش : چرا نوزاد شیر نمی‌خورد؟

 

* حساسیت نوزاد به شیر مادر: در برخی از موارد ممکن است نوزاد به شیر مادر حساسیت نشان دهد که هنوز شناسایی نشده است و این حالت نیز به بیقراری نوزاد می‌انجامد. شناسایی علت حساسیت نوزاد و حذف آن از رژیم غذایی مادر به رفع این مشکل کمک می‌کند. 

 

* مشکلات گوارشی نوزاد همچون نفخ و اسهال نیز باعث بیقراری او هنگام شیر خوردن می‌شود که لازم است علت اصلی مشکل او درمان شود.

 

* استرس مادر و پدر به صورت غیر مستقیم نوزاد را آشوب کرده و باعث بیقراری او هنگام شیر خوردن می‌شود. بنابراین هنگام شیردهی ضروری است تا مادر و پدر آرامش خود را حفظ کنند تا نوزادشان در آرامش کامل شیر مادر را دریافت کند. 

 

* گاهی اوقات بیقراری نوزاد طبیعی است و جای نگرانی نیست. در ابتدای شیردهی نوزاد به علت گرسنگی و هیجان و در انتهای شیردهی به علت خستگی از مکیدن و نوشیدن شیر، ممکن است نوزاد شما بیقراری کند که کاملا طبیعی است. 

 

* از عوامل دیگری که به بیقراری نوزاد منجر می‌شود، می‌توان به مواردی که در ادامه بیان می‌کنیم اشاره کرد: تشنگی، گرسنگی، مشکلات روده‌ای، کمبود خواب و....

 

مقاله پیشنهادی ما در این بخش : نکات لازم درباره اولین شیردهی!

 

چگونه بیقراری نوزاد هنگام شیر خوردن را کنترل و مدیریت کنیم؟

* ایجاد محیطی سرشار از آرامش، بدون هرگونه صدای اضافی و با نور و دمای مناسب

رعایت اصول درست شیردهی به نوزاد

 

* توجه به نیازهای پایه‌ای نوزاد همچون گرسنگی، خوابیدن و رفع ناراحتی جسمی او

 

* آرامش دادن به نوزاد از طریق تماس پوست به پوست مادر با او، تکان دادن آرام او و صحبت کردن با صدای آرام همچون لالایی

 

* مشاوره با متخصصان تغذیه، پزشک متخصص و روانشناس برای برخورد هرچه بهتر با نوزاد

 

مقاله پیشنهادی : روش های افزایش شیر مادر!

 

 بالش شیردهی الا : راحتی و سلامت در یک محصول

یکی از مهم‌ترین چالش‌های والدین، ایجاد راحتی و آسایش در زمان شیردهی است. بالش شیردهی الا با طراحی خاص و ویژگی‌های منحصر به فردش، تجربه‌ای دلپذیر و بدون دردسر را برای شما و نوزادتان فراهم می‌کند.

 

 ویژگی‌های منحصر به فرد بالش شیردهی الا

بالش شیردهی الا از پارچه ای 100 درصد طبیعی و بدون حساسیت ساخته شده است، به طوری که می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. این بالش به دلیل داشتن لایه‌های نرم و حمایت کننده، نه تنها نوزاد شما را در وضعیت مناسبی قرار می‌دهد، بلکه به شما نیز کمک می‌کند تا در طول شیردهی احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

 

علاوه بر این، بالش شیردهی الا قابل شستشو است. این ویژگی باعث می‌شود تا همیشه از تمیزی و بهداشت آن مطمئن باشید و نیازی به نگرانی درباره لک‌ها و آلودگی‌ها نداشته باشید.

 

 فواید استفاده از بالش شیردهی الا

* حمایت از نوزاد: این بالش به نوزاد کمک می‌کند تا در وضعیت صحیحی قرار گیرد و از خستگی والدین جلوگیری می‌کند. 

* کاهش فشار بر روی کمر و گردن: با استفاده از این بالش، فشار روی کمر و گردن والدین به حداقل می‌رسد و شیردهی را راحت‌تر می‌کند.

*  ایجاد احساس امنیت برای نوزاد: طراحی لبه‌دار این بالش به نوزاد احساس امنیت بیشتری می‌دهد و او را در حین شیردهی در وضعیت ثابت‌تری نگه می‌دارد.

* سازگاری با نوزادان مختلف: بالش شیردهی الا برای نوزادان با وزن‌ها و سنین مختلف مناسب است و می‌تواند در طول زمان استفاده شود.

 

در نتیجه، اگر به دنبال محصولی هستید که نه تنها راحتی را برای شما به ارمغان بیاورد بلکه به سلامت و راحتی نوزادتان نیز کمک کند، بالش شیردهی الا گزینه‌ای عالی برای شماست. با انتخاب این بالش، قدمی بزرگ به سوی یک تجربه شیردهی راحت و دلپذیر خواهید برداشت. 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر به بلاگ " نحوه صحیح  شیردهی مادر به نوزاد " مراجعه کنید!

 

مطلب های تصادفی